welcome to kikis kitchen

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

ΜΑΝΤΙΑ ΤΑ ΠΟΝΤΙΑΚΑ


Αγαπητέ άγνωστε σεφ,

είμαι σίγουρη ότι θεωρείς πως έκανα για άλλη μια φορά ορθογραφικό λάθος  και ότι με τσάκωσες.
Έλα όμως  που δεν έχω κάνει! Άλλα τα μαντεία της Δωδώνης και των Δελφών που ήταν αφιερωμένα στον Δία και τον Απόλλωνα και άλλα τα μαντία των Ποντίων που είναι αφιερωμένα στους καλοφαγάδες.

Πρόκειται για ζυμαρικά με γέμιση κιμά,κάτι σαν τα ιταλικά τορτελίνια. Ίσως σεφ μου τα ξέρεις ως μαντί καθώς είναι μια δημοφιλής συνταγή σε διάφορους λαούς κυρίως της ανατολής. Εμείς οι πόντιοι τα λέμε μαντία, είναι το μαντί στον πληθυντικό,για να καταλάβεις δεν λέμε τα πιροσκί αλλά τα πιροσκία.Τέλος πάντων πλατειάζω πάλι αλλά το κάνω για το καλό σου!

Τα μαντία τα έφτιαξα μαζί με την Μάνατζερ στην κουζίνα της(είναι ένα καλό κόλπο ώστε να μη λερώνω τη δική μου κουζίνα με αλεύρια και ζυμάρια, σσσσσ μην της το πεις!)

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές ως προς την παρασκευή αλλά και τον τρόπο ψησίματος.Σήμερα σου δείχνω την ποντιακή εκδοχή για τα μαντία και ως άλλη Πυθία μαντεύω ότι θα ξετρελαθείς.
Τα λέμε. . .


Η ετυμηγορία του άσημου κοινού


Ο Λακωνικός: του άρεσαν πάρα πολύ αλλά έκανε και μια μικρή παρατήρηση.Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσω ότι ο Λακωνικός είναι "ξένος" δηλαδή δεν είναι Πόντιος χι χι χι.Είπε ότι θα τα προτιμούσε με περισσότερη γέμιση κιμά.


Μάνατζερ:τα κατά ευχαριστήθηκε.

Ο πρίγκιπας: έφαγε με γιαουρτάκι και το χάρηκα τόσο πολύ!

Ο μικρός πρίγκιπας : έβαλε ένα στο στόμα του και. . .το έφτυσε.Είναι ο δύσκολος της παρέας, αν και κρίνοντας από τα μπουτάκια του και τα μαγουλάκια του,δεν του φαίνεται.


Όσο ζω μαθαίνω

Τα μαντία θέλουν δύο.Τα έφτιαξα με την μαμά μου και χαρήκαμε τόσο την όλη διαδικασία(η μια ζύμωνε,η άλλη έκανε τον κιμά,η μια γέμιζε η άλλη έκλεινε . . . και όλα αυτά παράλληλα με συζήτηση  επί παντός επιστητού.



Φάτε μάτια ψάρια
(οι χάλια φωτογραφίες οφείλονται στον κακό φωτισμό της κουζίνας της μαμάς μου)











LETS DO IT

ΥΛΙΚΑ


Για τη ζύμη

  • 1/2 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 αυγό
  • λίγο αλάτι
  •  Χλιαρό νερό όσο πάρει η ζύμη  ώστε να έχεις ένα σφιχτό ζυμάρι 



 Για τη γέμιση
  • 500 γραμ. μοσχαρίσιος κιμάς
  •  5-6 ξερά κρεμμύδια ψιλοκομμένα στο μπλέντερ
  • αλάτι/πιπέρι

 επί το έργον

-σε μια λεκάνη βάλε το αλεύρι, το αβγό και αλάτι/πιπέρι

-πρόσθεσε σιγά σιγά νερό ζυμώνοντας ώστε να γίνει μια σφιχτή και σκληρή ζύμη.Αν δεις ότι σου ξέφυγε λ΄γο το νερό μην μου στενοχωρεθείς, πρόσθεσε αλεύρι.

-Άφησε τη ζύμη να ξεκουραστεί μισή ώρα.Στα 15 λεπτά ζύμωσε λίγο το ζυμαράκι.

-Σε ένα μπολ βάλε τα υλικά της γέμισης και ανακάτεψε/ζύμωσε καλά.

-χώρισε τη ζύμη στα δυο

-στρώσε με αλεύρι την επιφάνεια  που  θα ανοίξεις το φύλλο και τοποθέτησε επάνω το ένα ζυμαράκι


-άνοιξε το φύλλο με έναν πλάστη.Είναι εύκολο  αρκεί να μην ξεχνάς να αλευρώνεις το φύλλο από επάνω όσο το ανοίγεις.

-όσο πιο λεπτό κάνεις το φύλλο τόσο το καλύτερο στο αποτέλεσμα.Δεν είναι δύσκολο σκέψου ότι το κατάφερα ακόμα κι γω

-κόψε σε κάθετες λωρίδες το φύλλο περίπου στα 4εκ.Μπορείς φυσικά να τις κόψεις και πιο μικρές ή πιο μεγάλες αναλόγως πόσο μεγάλα θέλεις να βγουν τα μαντία σου.

-κόψε παράλληλες λωρίδες τώρα στα 4 εκ έτσι ώστε να δημιουργηθούν τετραγωνάκια.



-βάλε μια μικρή ποσότητα της γέμισης στο κάθε τετραγωνάκι



-πιάσε διαγωνίως τις δύο ακρούλες και πίεσε τες ώστε να κλείσουν και να δημιουργηθεί μια βαρκούλα



-πιάσε τώρα τις άλλες δυο γωνίες και και ένωσε τες ώστε να δημιουργηθεί ένα πουγγάκι.Δεν χρειάζεται να το κλείσεις ερμητικά,η γέμιση δεν "φεύγει" ακόμα και ανοιγματάκια να έχεις στο ζυμάρι σου.

 ΨΗΣΙΜΟ

(εγώ τα έψησα σε ατμομάγειρα μπαμπού(πρόκειται για ταψάκια από μπαμπού,τα είχα χρησιμοποιήσει πρώτη φορά εδώ.Τα  αγαπώ αυτά τα ταψάκια)




-Τα ψήνουμε στον ατμό.Για μισή ώρα περίπου.

 -αφού τα τοποθετήσεις στο ταψάκι λάδωσε τα με ένα πινελάκι

-εάν δεν έχεις ατμομάγειρα πάρε μια κατσαρόλα γέμισε με νερό και τοποθέτησε από πάνω ένα στραγγιστήρι όπως αυτό που τηγανίζουμε πατάτες.Η κατσαρόλα πρέπει να είναι πιο μικρή ώστε να μην ακουμπάνε τα μαντια στο νερό.

-αν θέλεις μπορείς να τα βράσεις αλλά στην περίπτωση αυτή είναι πιθανόν να σου ανοίξουν.Δεν το έχω δοκιμάσει αλλά ίσως σε χαμηλή φωτιά χωρίς να κοχλάζει το νερό έντονα μπορούν να γίνουν.


ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1.Βάλε τα μαντία σε μια πιατέλα και ρίξε μερικές κουταλιές από το νερό της κατσαρόλας.

2.Το νερό της κατσαρόλας μπορείς να το κρατήσεις και να το χρησιμοποιήσεις στην παρασκευή κάποιου άλλου φαγητού καθώς είναι ένας πεντανόστιμος ζωμός.

2.Λιώσε λίγο βούτυρο σε ένα τηγανάκι (οι πόντιοι  χρησιμοποιούν το αγνό αγελαδινό) πρόσθεσε μικρά ψωμάκια και άφησε τα μέχρι να ξεροψηθούν λιγάκι.Λούσε τα μαντία σου με το λιωμένο βουτυράκι.



3. Ως συνοδεία μπορείς να βάλεις γιαούρτι με πάπρικα.

4.Το καυτερό μπούκοβο ή το καγιέν  ταιριάζουν άψογα.

5.Βγαίνουν αρκετά κομμάτια. Μπορείς να  βάλεις κάποια στην κατάψυξη προτού τα ψήσεις φυσικά.



 THATS ALL







69 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία φαίνονται, μπράβο και σε σένα και στην μαμά-kikitchen! Ακόμα έχω δουλειά με το άνοιγμα φύλλου, καημό το έχω να το πετύχω λεπτό σαν χαρτί και να μην σκίζεται κιόλας. Και φυσικά, το γιαούρτι τους πάει πολύ, όπως και στα περισσότερα πιάτα με κιμά, ειδικά όταν περιέχουν και μπούκοβο ή καυτερά/πικάντικα μπαχαρικά. Α, έχω και απωθημένο με τον ατμομάγειρα, ακόμα κι αν δεν τον χρησιμοποιήσω πάνω από 3 - 4 φορές τον θέλω στην κουζίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νταρκ μου ουτε κι γω τα παω καλα με το ανοιγμα φυλλου αλλα εχω βαλει στοχο να το πετυχω,παιζει ρολο και το ζυμαρι,το συγκεκριμενο βοηθαει πολυ,το εκανα πιο λεπτο απο καθε αλλη φορα,το μυστικο μαλλον ειναι να το αλευρωνεις αρκετα κατα τη διαρκεια του ανοιγματος!κι γω ενα τετοιο πραγμα με τον αμομαγειρα,τον συγκεκριμενο που εχω το αγαπωωωω...ειναι και παμφθηνος!!!!
      Καλο βραδυ νταααρκ!!!

      Διαγραφή
  2. Καθόλου χάλια δεν είναι οι φωτογραφίες, ίσα-ίσα που είναι πολύ επεξηγηματικές και κατατοπιστικές. Μακάρι να ήταν χάλια γιατί δεν θα μου προκαλούσαν τέτοια λαχτάρα, μα τι νόστιμα που δείχνουν τα μαντία σας! Δεν ξέρω αν θα τα επιχειρήσω κάποια στιγμή, παρέα δεν έχω για τέτοια εγχειρήματα αλλά αν θέλετε παρέα στο φάγωμα, μπορώ να οργανώσω μία εξόρμηση προς τα μέρη σας. Θα προφασιστώ εκδρομή για τουρισμό και θα σας έρθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααχαχαχα!!!οι ποντιοι φημιζονται για την φιλοξενεια τους και ως ποντια κ γω το σπιτι μου ειναι ανοιχτο,κανε εσυ την εξορμηση και θα σου χω διπλη μεριδα μαντια...μη σου πω θα τα φτιαξουμε και μαζι!!!
      Καλο βραδυ φιλιαα

      Διαγραφή
  3. Κική μου, πάρα πολύ νόστιμο πιάτο!! και μερακλίδικο!! Και εγώ δεν έχω το άνοιγμα του φύλλου, θέλει τέχνη!! Φιλιά πολλά και καλό ΣΚ!! (εγώ θα έτρωγα όλο το πιάτο μου πάντως χα χα !!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αθηνα μου ειμαι σιγουρη οτι μπορεις να το νοιξεις το φυλλο,αν κρινω απο τις περιτεχνες φανταστικες τουρτες που φτιαχνεις (εγω ουτε κατα διανοια δεν θα μπορουσα να τις κανω) το ανοιγμα του φυλλου το χεις στο τσεπακι σου!!!!
      Φιλιααα!!!!!

      Διαγραφή
  4. Η kikichenομαμά είναι αντάξια της κόρης (πρόσεχε.... δεν λέω ότι η κόρη είναι αντάξια της μαμάς, μιας και την έχει ξεπεράσει).
    Αυτό το μερακλίδικο φαγάκι θα το τσάκιζα όπως πολύ σωστά θα έχεις ήδη μαντέψει!
    Με γιαουρτάκι και μπούκοβο φυσικά!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω ελενα μαρεσε αυτο οτι η κιτσενομαμα ειναι ανταξια της κιτσενοκορης αχαχαα και ας μην ισχυει αχαχα!!!
      Μπουκοβα...δικια μου εισι κ συ :p
      Φιλακιααα!!!

      Διαγραφή
  5. Πωπω! Μπελαλιδικη νοστιμια που ομως αν εχεις καλη παρεα δεν σου φαινεται. Φευγει ο χρονος γρηγορα! Θελω και τα μαντια σου να τα φαω, και τον ατμομαγειρα σου και τη μανα σου βοηθο. Γινεται;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γινεται γινεται!!!αλλα θα πρεπει να κανεις μι εξορμηση προς τα δω αχαχχα!!!
      Πραγματικα οταν εχεις καλη παρεα ολα γινονται πιο ωραια...και πιο νοστιμα!!!
      Πολλα φιλια!!!

      Διαγραφή
  6. Σωστή γραμμή παραγωγής μαμα και κόρη.. Ελπίζω να κάνατε και "καβάντζα" στην κατάψυξη για τις δύσκολες ώρες. Πρώτη φορά τα βλέπω και τα ακούω, σα να μοιάζουν λιγο με dumblings μου φαινεται (είχα και στο χωριο μου τέτοια, μην με βλέπεις ετσι). Πολύ ωραία φαίνονται, δεν βάζεις τίποτα μετά το βράσιμο (καμια σαλτσούλα, καάτι?)? Φτάνει το λίγο βουτυράκι που ρίχνιες απο πριν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η καβατζα ειναι ηδη στην καταψυξη τανια και περιμενει την "δυσκολη" ωρα!!!δεν θελουν σαλτσουλα,αφου ψηθουν ριχνεις το βουτυρακι και η τλειοτητα ειναι μπροστα σου!χμμ τα dumblings πρωτη φορα τ ακουω,δεν τα ξερω...εμεις δεν ειχαμε τεροια στο χωριο μας!! :p

      Διαγραφή
  7. 1.Εγω θελω να φαω αυτο το χερακι που βλεπω στην πρωτη φωτο(χρηστακης ε?) 2.Ο μικρος μοιαζει εμενα στο φαγητο(ζορικος αλλα αμα του αρεσει κατι τρωει δεν παιζει) 3.Στη συζητηση επι παντος επιστητου δεν πιστευω να με θαψατε? 4. Δεν ειναι ποντιος? Τοτε γιατι τον παντρευτηκες? Big bro.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααααάχαχαχαχα
      1.το χερακι δικαιωματικα ως θειος μπορεις να το φας!
      2.το οτι μοιαζει σε σενα σε πολλα με προβληματιζει λιγο αχαχαα
      3.αν δεν βγαλουμε το φτυαρι για σενα για ποιον θα βγαλουμε!?
      4. Ε τι να κανουμε...εχει ενα ελαττωμα κι αυτος (ενα...λεμε τωρα και καλα)αχαχ

      Διαγραφή
    2. Συγνώμη που παρεισφρέω στο οικογενειακό chat... αλλά δεν ειναι ΠΟΝΤΙΟΣ ο σύζυγος?!
      Άρ γιού σίριους? Και μην πεις το αστειακι για το Αρμένιους χο χο.
      Μας εχεις βάλει εμάς, ωραιοτάτη σεφ Κική, στο τρυπάκι του I <3 PONTOS (πως λένε τα τουριστικα μπλουζάκια στο Αμέρικα: I love NY) και να τα μαντία, και να το ταψάκι στο κεφάλι, να έχει λιώσει η σόλα απο Ομάλ, τικ & τρυγόνα και εσυ στην απ έξω ΑΚΟΥΩ!!!!!

      Διαγραφή
    3. ααααααααααχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ!!!!
      με πονο καρδιας. . .παραδεχομαι οτι το "στεφανι"μου ΔΕΝ ειναι ποντιο,κλαψ κλαψ κλαψ!!!!
      ΟΜΩΣ δηλωνω οτι τα παιδακια ειναι ποντιακια,εκανα συμφωνια με τον σπυρο,αρα καπως παλευεται το πραμα!!! I <3 pontos,ποντος και stale bread, ποντιος και εναν οματ(δηλαδη ποντιος ας ειναι και ας εχει και ενα ματι)! αμαν ξερεις και την τρυγονα....speechless λεμε!!!!!!

      Διαγραφή
    4. Ασε αυτην την τρυγόνα μου την έχουν δείξει 3 φορές και ακομη να την εμπεδώσω. Έχει κι αυτο το φτυάρισμα στα χέρια... πόσα πράματα να κανω συγχρόνως η γυναίκα χα χα!

      Διαγραφή
    5. αχ ποσα ξερεις ποσαααααααα?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ακους εκει ξερεις και το φτυαρισμα,εδω μιλαμε για λεπτομερεια οχι αστεια!!!!!

      Διαγραφή
  8. Είναι ένα πιάτο που δεν έχω δοκιμάσει ποτέ κι όλο λέω να το φτιάξω, από την άλλη δυο άνθρωποι πόσα να φάνε.
    Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευκαιρια να το δοκιμασεις ξανθη μου!!!!το καλο ειναι οτι μπορεις να αποθυκευσεις στην καταψυξη μεριδουλες και μετα η συνεχεια ειναι γνωστη....βγαζεις-τρωτε...ασε που μπορεις να στειλεις και στα παιδακια σου,αχα!!!!
      πολλα φιλια ξανθη!!!!

      Διαγραφή
  9. aaaaaaaaaaaaa kala kale ekanes tetoio pragma kai den eipes tipota?oute sto til?tin epomeni fora thelo varenikai allios goulaxlia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!etrexe o salakimoume to liomeno boutiroooooooooooooo tasoysou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ο λογος που δεν μπορουσα να ερθω στην αγορα μαζι σου την πεμπτη..εμαθες το μεγαλο μυστικο!!!
      I love yououououo

      Διαγραφή
  10. Πρώτα θα σου πώ Κική μου ότι περιμένω τον πρόλογό σου περισσότερο και από την συνταγή!
    Η δε συνταγή σου δεν έχω λόγια να την περιγράψω, ένα σπουδαίο πιάτο για σας, μία πεντανόστιμη συνταγή
    για μας, μακάρι να είχα ένα πιάτο!!
    Πολλά φιλιά σε σένα και στην υπέροχη μαμά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλη μου Μαχη μονο να βλεπες το χαμογελο μου μεχρι τα αυτια διαβαζοντας το σχολιο σου!!!!σε ευχαριστω παρα πολυ,σου στελνω την εκτιμηση μου και ενα φιλι!!!
      χιρομαι που σου αρεσαν τα μαντια μας!!!!!!
      καλη εβδομαδουλα!!!!!

      Διαγραφή
  11. Λοιπόν αυτό το πιάτο είναι χρόνια τώρα που το έχω στα υπόψη μου.
    Πρέπει να είναι πάρα πολύ νόστιμο... ο συνδυασμός ζύμης με κιμά και γιαουρτάκι με εξιτάρει πολύ!
    Ωραία η ιδέα της μαμάς για βοηθό, θα την εφαρμόσω χε χε!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι να την εφαρμοσεις ερμιονη μου(μαμα βοηθος) θα σου λυσει τα χερια αχαχαχχα!!!!
      Ειναι πολυ νοστιμο και φυσικα μπορεις να πειραματιστεις και με τη γεμιση και αφου το εχεις στα υποψη σου να μια καλη ευκαιρια να το φτιαξεις !!!!1
      πολλα φιλια και καλη εβδομαδουλα!!!

      Διαγραφή
  12. ααααααααααα ενταξει αρχιζω και φοβαμαι εχουμε τηλεπαθεια!!!! λεγαμε με τη μανα μου για ποντιακα φαγητα {δεν ειμαστε ποντιοι απλα το εφερε η συζητηση} και τα θυμηθηκαμε και λεγαμε να βρουμε συνταγη!!!! βεβαια βράσαμε τορτελινια αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα :P γεια στα χερια της μαμας σου!! ειμαι περιεργη να τα δοκιμασω!!! δεν εχω ατμομαγειρα ουτε αυτο που τηγανιζουν τις πατατες {τις πεταω στο τηγανι} ..... λες να χαλασουν με το βράσιμο;;; θα τα δοκιμάσω και θα σου πω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αααααα καλα τασα μου δεν το πιστευω,κατι γινεται με εμας,και αν σου πω οτι οταν τα φτιαχναμε σε θυμηθηκα γιατι μου ηρθαν συνειρμηκα(δεν ξερω γιατι) τα γιαπρακια σου!!!!
      νομιζω καλα θα βγουν και στο νερο αρκει να μην αφησεις το νερο να κοχλαζει εντονα. . . πλακα πλακα ναντα ετσι και πες μου για να μου πεις να ξερω κι γω,αχαχα!!!!
      πολλα φιλια!!!!

      Διαγραφή
    2. xaxaxaxaxa τηλεπάθεια !!!! θα ανασκουμπωθουμε με τη μανα μου τωρα να τα κανουμε μεσα στη βδομαδα αν οχι το σκ, οποτε θα σου πω τι και πως!!

      Διαγραφή
    3. θα περιμενωωωωωωωω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  13. Μπα μπα... βρηκες τον δρόμο προς την κουζινα?! Καλά που εβαλα ενα χεράκι η μαμα σου γιατι δεν θα βλέπα post πριν το Πάσχα χα χα!
    Τα μαντία πρεπει να τα ξερουμε σχεδόν ολοι πιά (οχι πως τα εχω δοκιμασει)... εχουν παρελάσει απ ολα τα πρωιναδικα και μουσικο-χορευτικές εκπομπές. Τι κυρίες ποντίες εχω δει να τα φτιαχνουν σε πρωινό του ΑΝτενα, Μεγκα κτλ τι στο Αλάτι της Γης να τα δοκιάζει ο Λιάβας. Αν ηταν αληθινό το μμμμμμ που εκαναν όλοι οι σελέμπριτις οταν τα δοκίμαζαν στην τηλεόραση πρέπει να ειναι πράγματι πολύ νόστιμα.
    Επίσης εμφανισιακα κάνουν κινέζικο ορρεκτικό, τέλεια και για φινγκερ φουντ (πως το λέτε αυτο στα πονιακά?)!
    Το μονο που με προβλημάτισε ειναι που το έφτυσε το σπλάχνο σου... διότο απο μικρό ή απο τρελό μαθαινεις την αλήθεια χα χα ;)
    Kαλό βροχερό Σουκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ολα ευστοχη οπως παντα!!!!!αχαχαα ορθώς με τσακωσες καλα που η μαμα Νιτσα εβαλε το χερακι της και ανεβασα ποστ!
      ααα δεν ηξερα οτι παιζουν τοσο πολυ τα μαντια,ενα θα σου πω ομορφοκοριτσο,σαν τα δικα τα μαντια δεν εχει,αχαχαχ,αν με δεις να σκαω μυτη σε κανα πρωιναδικο μην απορησεις!!!
      εχεις δικαιο οτι εμφανισιακα μοιαζουν με κινεζικο,κοιτα αν βαλεις καμια γλυκοξινη διπλα και κανα μπαχαρικο στον κυμα να το και το κινεζικο!!!
      χμμ το σπλαχνο ειναι λιγο ζορικο βεβαια το αλλο μου σπλαχνο τα εφαγε ωραιοτατα αρα διαλεγεις σπλαχνο και αποφασιζεις αχαχχχ!!!!!
      καλη εβδομαδουλα,επιτελου ειδαμε λιγο ηλιο(λιγο ειπα μη φανταστεις τρελα πραγματα...)

      Διαγραφή
  14. Πω πω!! Καταπληκτικά είναι!!!
    Μ' αρέσουν πολύ αλλά δεν τολμάω να τα φτιάξω.
    Μπράβο και στις δυο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. με σιγουρια σου λεω πεπη μου να το τολμησεις και ειμαι σιγουρη οτι θα τα καταφερεις!!!!
      ευχαριστουμε πααααααρα πολυ!!!
      φιλακια και καλη εβδομαδα!!!

      Διαγραφή
  15. amazing post :) nice weekend :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχα και πολύ νόστιμα!!! Τις προάλλες βρήκα μια συνταγή σε κάποιο περιοδικό και σκεφτόμουν ότι θα πρέπει να γίνονται πολύ νόστιμα!!! Τώρα εσύ, Κικίτσα, μου το επιβεβαίωσες!!!
    Φιλιά καλημέρας και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γεια σου κικιτσα,
      ναι ναι το επιβεβαιωνω και σου προτεινω να τα φτιαξεις!!!
      πολλα φιλια και καλη εβδομαδουλαααα!!!!!

      Διαγραφή
  17. Μαντία και όχι μαντεία, τα ελληνικά τορτελίνια. Γιατί γεμιστά ζυμαρικά έχουμε και εμείς τα οποία φτιάχνονται σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Για να μην νομίζουν οι φίλοι μας οι Ιταλοί ότι αποτελούν δική τους εφεύρεση και αποκλειστικότητα! Εφ' όσον υπήρχε αλεύρι, νερό και λίγο αλατάκι, νάσου και τα ζυμαρικά λογής λογής, που εμπλουτίζονταν αναλόγως τα κέφια και την δυνατότητα της κάθε νοικοκυράς!! Αγαπώ τις ποντιακές λιχουδιές καθώς έχω δοκιμάσει από αυτές από τα χεράκια της πεθεράς του αδελφού μου!
    Τα μαντία, (τα έχω ακούσει και ως μαντί και στον πληθυντικό) έγινα μούρλια!!! Μμμμμ!! Έτσι να ζηλέψουν και οι......Ιταλοί τις ελληνικές νοστιμιές!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχ πες τα ειρηνη μου πες τα!!!!!!
      οπως πολυ σωστα ειπες αλευρι+νερο+αλατι να το το ζυμαρικο!!!!
      καλοι οι φιλοι μας ιταλοι καλα και τα ζυμαρικα τους αλλα κατι εχουμε κι μεις!!!!
      αχ χαιρομαι που σου αρεσουν ποντιακες συνταγες(εδω που τα λεμε πανω κατω ποντιοι,βλαχοι κτλ τα ιδια εχουμε με καποιες παραλλαγες και διαφορετικες ονομασιες)Αγαπαμε ελληνικες νοστιμιες!!!
      πολλα φιλιαα!!!!!

      Διαγραφή
  18. Έλα, να βλέπω τα ποντιακά και να χαίρομαι! Τα κάνει η θεία μου με μεγάλη επιτυχία, εγώ είναι η αλήθεια ότι δεν τα έχω επιχειρήσει ποτέ, θα το κάνω όμως κάποια στιγμή, γιατί μου αρέσουν πολύ!
    Μπράβο χρυσοχέρα Κικίτσεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θενκς συν-ποντια χρυσα !!!!!!!! αφου τα εχεις φαει και μαλιστα απο ποντια θεια τοτε ξερεις ακριβως τι εστι μαντια!!!!!να τα επιχειρησεις συντομα γιατι περαν της νοστιμιας η παραδοση πρεπει να "συντηρειται"!!!!
      φιλιααααα

      Διαγραφή
  19. Ααα!! Εμένα μου αρέσει! Θέλω να το φάω όλο!! Νομίζω πως πρέπει να το βάλω στο πρόγραμμα.Μπράβο και στη μαμά που βοήθησε! Σμουατς Κικίτσα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω [παααρα πολυ Λιλια,
      χαιρομαι που σου αρεσε το παντιακο μας εδεσμα!!!
      να το δοκιμασεις και να μου πεις εντυπωσεις!!!
      πολλα φιλια απο μενα και τη μαμα μου :)

      Διαγραφή
  20. Είναι όντως από εκείνες τις συνταγές που θέλουν γυναικοπαρέα στην κουζίνα... Κική μου.
    Αλλιώς δεν "βγαίνει" η δουλειά, αλλά σίγουρα αξίζουν την βαβούρα τους για πολλούς και διάφορους λόγους, πέραν την γεύσης!!!
    Χαιρετισμούς πολλούς-πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ετσι ειναι συμφωνω Πηνελοπη μου!Υπαρχουν πολλοι λογοι που
      κανουν την "βαβουρα"
      να αξιζει. . . ασε που πιστευω οτι σαν τις γυναικοπαρεες δεν εχει!!!
      πολλα φιλια!!!!

      Διαγραφή
  21. άψογα Κικίτσα μου!! μου αρέσει πολύ να διαβάζω και να δοκιμάζω παραδοσιακές συνταγές!!
    μια μερίδα με γιαουρτάκι και μπούκοβο παρακαλώ!!!!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εφτασεεεεε με γιαουρτακι και μπουκοβο Εβη μου!!Χαιρομαι που σου αρεσε η ποντιακη μας συνταγη,
      τελικα διαπιστωσα οτι στους περισσοτερους αρεσουν οι παραδοσιακες συνταγες!
      πολλα φιλια!!!

      Διαγραφή
  22. Ειχαμε τηλεπαθεια!Λεγαμε με τον θειο σου τον ΄΄Λακη΄΄ να σου στειλουμε μια ποντιακη συνταγη και να τη!Θα τον βαλω απο αυριο να μου την κανει (μεταξυ μας(!) ειναι λιγο μπελαλιδικη) αλλα λιγο το ποντιακο,λιγο το καλλιτεχνικο τελικα τον επεισα!!!Μονο που πρεπει να βιαστουμε λιγακι γιατι κοντευει Μεγαλη Βδομαδα και ποιος την ακουει την συνονοματη σου ...Τα φιλια μου σε ολους σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχ καταρχην να μη μου στενοχωρειτε την συνονοματη γιατι θα σας μαλωσω!!!
      Η θεια σου "Νιτσα"μου το ειπε οταν μιλησατε και ενθουσιαστηκα,λοιπον ξαδερφουλα πες και τον θειο μου και περιμενω να μου στειλετε ποντιακη συνταγη να κανουμε χαμο,αχαχα!!!!!
      Ο θειος δεν θα κανει μαντια ... εργα τεχνης θα κανει,αλλωστε ειναι ο καλλιτεχνης των Παλτογλου και εσεις αξιοι συνεχιστες(ευτυχως εχετε και καποιοι ταλεντο για να ειμαστε περιφανοι οι υπολοιποι,αχαχα)
      σας φιλω ολους(πιο πολυ τα πριγκιπακια) και περιμενω συνταγη ε,να μου στειλεις στο mail!!!

      Διαγραφή
  23. Απαντήσεις
    1. γεια σου ρενα!!!
      καλως σε βρηκα κι γω!!!!!
      καλο μηνα καλη ανοιξη . . . και καλο καλοκαιρι σιγα σιγα!!!!!

      Διαγραφή
  24. Καλέ, πως μου ξέφυγαν αυτά;;; Δεν τα έχω φάει ποτέ αλλά η κουμπάρα μου είναι πόντια και όλο μου λέει για διάφορες εκπληκτικές συνταγές και λιχουδιές!
    Καλημέρα,φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα κικα!!!
      Αφου εχεις κουμπαρα ποντια περιμενω στο μελλον να μας δειξεις και συ κατι ποντιακοοοοοο!!!!!!!!!!!!
      πολλα φιλιαααα!!!!!

      Διαγραφή
  25. Λόγο ανωτέρας βίας δεν κατάφερα να σχολιάσω νωρίτερα αλλά πραγματικά Κikitchen τα λάτρεψα τα μαντία σου!! Τέλεια, είναι στο πρόγραμμα να τα φτιάξω και εγώ (καθότι μισή πόντια έχω υποχρέωση).
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααααα Mookies μιση ποντιααα!!!!!γι αυτο σε συμπαθησα απο την πρωτη στιγμη αχαχααα!!!!!
      να τα φτιαξεις λοιπον τιμης ενεκεν στην ποντιακη σου καταγωγη!!!!
      πολλα φιλιαα και καλη Μ.εβδομαδα!!

      Διαγραφή
  26. Απαντήσεις
    1. καλη μου Αριαδνη,σε αγαπω που τα αγαπας,αχαχα!!!!
      χαιρομαι που σου αρεσαν,
      πολλα φιλιαααααα!!!!

      Διαγραφή
  27. Υπέροχο πιάτο Κική!! Εγώ φτιάχνω τα Πολίτικα μαντί με συνταγή του παππού μου (να δες την εδώ http://greekmylittleexpatkitchen.blogspot.nl/2010/07/blog-post.html) και τα ψήνω στο φούρνο. Θέλω πολύ να δοκιμάσω και τα δικά σου γιατί τους έχω τρελή αδυναμία κι αφού μπλέχτηκε κι η μαμά, είμαι σίγουρη είναι τέλεια! Οι μαμάδες μας ξέρουν καλύτερα χαχα
    Σε φιλώ και σου εύχομαι Καλό Πάσχα με πολλές νοστιμιές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χριστος Ανεστη Μαγδα μου,χρονια πολλα!!!!!ελπιζω να περασες ωραιες γιορτες!εγω προσπαθω να χωνεψω τα προχθεσνα οπως και η μιση ελλαδα. . .
      Υπεροχα τα Πολιτικα μαντι,μου αρεσε που γινονται στο φουρνο,σιγουρα θα τα κανω καποια στιγμη γιατι συνταγες του "παππου" πρεπει παντα να εκτελουνται!!!
      πολλα φιλια σε σενα και στην αγαπημενη μου Ολλανδια!!!!!

      Διαγραφή
  28. Καλή Ανάσταση Κικίτσα!! Καλά να περάσετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστος Ανεστη κικιτσα μου,χρονια πολλα και καλα!!!!
      ωραια τα περασαμε οικογενειακα με αααααφθονο φαγητο!!!
      σιγα σιγα μπαινουμε στους ρυθμους μας!!!
      πολλα πολλα φιλια!!!!!!!!

      Διαγραφή
  29. Πολύ ενδιαφέρουσες και εμφανίσιμες μπουκίτσες!!! Καλό Πάσχα, να περάσετε όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστος Ανεστη χαρα!!!!!χρονια πολλα και καλα!!!ωραια τα περασαμε αλλαας μπουμε σιγα σιγα στους ρυθμους μας γιατι πολυ φαγητο βρε παιδι μου!!!!αχαχαχ
      χαιρομαι που σου αρεσαν οι μπουκιτσες!!!!!!
      πολλα φιλια !!!!!

      Διαγραφή
  30. Χρόνια Πολλά!
    Και του χρόνου με υγεία για ακόμα πιο όμορφες Πασχαλινές ημέρες!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χρονια πολλα Ζαμπια μου με υγεια και πολλες νοστιμιες!!!!
      αντε να μπουμε στους ρυθμους μας σιγα σιγα και σ τις κουζινες μας,αχαχα!!
      πολλα φιλια!!!!!!

      Διαγραφή
  31. How To Make Money from Casino Games | Work-to-Earn Money
    Making money 바카라 사이트 on casino games You can make งานออนไลน์ your money with a choegocasino simple and easy way to make money from slots and other games. But if you are serious about

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πες τα εξω απο τα δοντια αλλα κρατα και ενα επιπεδο ντε