welcome to kikis kitchen

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

ΑΜΠΕΛΟΦΥΛΛΟΠΙΤΑ ΚΑΙ ΑΜΠΕΛΟΦΥΛΛΟΤΗΓΑΝΙΤΕΣ


Αγαπητέ άγνωστε σεφ,


με  αφορμή τα αμπελόφυλλα  ο  νους μου πήγε στα σταφύλια και μετά στο κρασί και μετά στα οινοποιεία και μετά στην Δραμοινογνωσία.


Είναι ένας  ετήσιος θεσμός με εκδηλώσεις και δρώμενα στη Δράμα. Το "μενού" περιλαμβάνει επισκέψεις στα επτά οινοποιεία της Δράμας,τα οποία σε πληροφορώ ότι είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ελλάδα, περιήγηση στους αμπελώνες, ξεναγήσεις μέσα στους χώρους οινοποίησης και ωρίμασης των οίνων, γνωριμία με τους οινοποιούς και φυσικά γευσιγνωσία των κρασιών  και γαστρονομικές εμπειρίες με τοπικά προϊόντα.Για εσένα που είσαι πιο της σπουδής έχει  συμμετοχή σε θεματικά εργαστήρια.Ορίστε δες εδώ το πρόγραμμα 2-7 Ιουνίου.Δεν  θα  σου πω άλλα γιατί μπορείς  να ενημερωθείς από την επίσημη ιστοσελίδα εδώ.

Ξεκινήσαμε με την μάνα-τζερ μου να κάνουμε την αμπελοφυλλόπιτα και τελικά μας προέκυψε αρκετό μείγμα και έτσι κάναμε και τα αμπελοφυλλοπιτάκια.

Σου έχω πει επανειλημμένα ότι όταν έχεις καλή παρέα όλα γίνονται λίγο καλύτερα. Να τώρα που είπα παρέα μου ήρθε στο νου  το Χρυσό,η Τελειότητα,το Ντινάκι,το Σοφάκι, ο Μανούλας, ο Πολυχρονάκης,ο Θανασάκης,το Αγόριμ, είναι το παρεάκι των φοιτητικών μου χρόνων, φίλοι ζωής πραγματικοί . . . Τα πιο ανέμελα χρόνια της ζωής μου έγιναν  και από τα πιο ωραία και από τα πιο ουσιαστικά  χρόνια γιατί τους είχα παρέα, έναν προς έναν, καλύτερα δεν θα γινότανε.

Ως παρ ολίγον φιλόσοφος  το  έχω  φιλοσοφήσει φίλε,  είμαι πολύ. . .  πάρα πάρα πολύ τυχερή, τι κι αν χανόμαστε, πάλι στα ίδια μέρη  ξανά βρισκόμαστε (ξέρω ότι κάποιοι-ονόματα δεν λέω- έχουν συγκινηθεί ήδη) . Ας φάω τώρα την αμπελοφυλλόπιτα μου στην υγειά τους  γιατί το "φιλοσοφώ" από το "αμπελλοφιλοσοφώ" ενα κλικ είναι . Τα λέμε . . .

Η ετυμηγορία του άσημου κοινού


Ο Λακωνικός : αν κρίνω από την ποσότητα που έφαγε νομίζω πως του άρεσε αρκετά.

Το μπουμπούκι : το κατά ευχαριστήθηκε.Έφαγε το αγόρι μου πιτούλες με γιαουρτάκι και ντοματούλα και μου ζήτησε και να του βάλω και στο σχολείο για την επόμενη μέρα.





Όσο ζω μαθαίνω

Σίγουρα θα  ξανά φτιάξω και τα δυο. Η σημερινή ανάρτηση μυρίζει καλοκαίρι!



ΦΑΤΕ ΜΑΤΙΑ ΨΑΡΙΑ











































LETS DO IT

-Τα υλικά για τον χυλό είναι για δυο αμπελοφυλλόπιτες ή όπως έκανα εγώ για μια πίτα και μερικά πιτάκια. 
 -Το πόσα αμπελόφυλλα θα χρειαστούν εξαρτάται από το μέγεθος του τηγανιού και των φύλλων.



1.Αμπελοφυλλόπιτα

  • περίπου 30-35 αμπελόφυλλα
Για τον χυλό 
  • 1 ποτήρι χλιαρό νερό
  • 1 1/2 ποτήρι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 5 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
  • 1 κολοκυθάκι κομμένο σε μικρά κυβάκια και στραγγισμένα με το χέρι
  • 1/2 κούπα τριμμένο τυρί
  • 1/2κουταλάκι μαγειρική σόδα
  • 1 ματσάκι δυόσμος
  •  2 κουταλιές ελαιόλαδο
  • αλάτι πιπέρι
επί το έργον

-σε ένα μπολ πρόσθεσε όλα τα υλικά του χυλού εκτός από το αλεύρι και ανακάτεψε με ένα κουτάλι.

-πρόσθεσε σιγά σιγά το αλεύρι ώστε να γίνει ένας παχύρρευστος χυλός.


 -σε ένα μεγάλο τηγάνι πρόσθεσε λάδι και τοποθέτησε αμπελόφυλλα ώστε να καλυφθεί όλη επιφάνεια του.





-πρόσθεσε μία ακόμα στρώση  αμπελόφυλλων από επάνω

-άναψε το μάτι(είναι προτιμότερο σε μάτι υγραερίου)  σε χαμηλή φωτιά και βάλε επάνω το τηγάνι μετά αμπελόφυλλα

-με μια κουτάλα πρόσθεσε το χυλό επάνω από τα αμπελόφυλλα , υπολόγισε περίπου 1 με 1,5 εκ χυλού.





-τοποθέτησε αμπελόφυλλα επάνω από τον χυλό (όπως ακριβώς έκανες και πριν στον πάτο του τηγανιού)έτσι ώστε να καλυφθεί όλη επιφάνεια.



-με μια σπάτουλα ή ένα πιρούνι ξεκόλλησε περιμετρικά την πίτα 









-μόλις δεις ότι αρχίζουν και παίρνουν χρώμα τα φύλλα(υπολόγισε 5-7)λεπτά περίπου, γύρισε την από την άλλη.









-εμείς την βάλαμε σε ένα πιάτο και την γυρίσαμε ανάποδα στο τηγάνι

-άφησε  5 λεπτά ακόμα και άλλα 2-3 λεπτά κλείνοντας το καπάκι.

THATS ALL No1



2 .Αμπελοφυλλοτηγανίτες

 - πρόσθεσε στον χυλό που σου έχει μείνει 7-10 αμπελλόφυλλα ψιλοκομμένα και ανακάτεψε καλά

-πρόσθεσε λίγο λάδι στο τηγάνι και ψήσε τις τηγανίτες σου κατά βούληση!!!

THATS ALL No2

40 σχόλια:

  1. Μα τι ωραίες και νόστιμες προτάσεις είναι αυτές; Μέχρι τώρα τύλιγα ντολμαδάκια ή γαύρο!
    Να πω την αλήθεια, θέλω πολύ να δοκιμάσω τις τηγανίτες, σαν παιδάκι!!!
    Σ΄ευχαριστούμε!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλη μου Ελενη σε ευχαριστω πολυ!!!
      να τις δοκιμασεις τις τηγανιτες ,ειναι πεντανοστιμες!!!!
      φιλια!!!

      Διαγραφή
  2. Μπορεί να έχω στραμπουλήξει την γλώσσα μου προσπαθώντας να πω Αμπελοφυλλόπιτα - Αμπελοφυλλοτηγανίτες, αλλά δεν μπορώ να μην αμπελοφιλοσοφήσω για την πραγματικά πολύ ιδιαίτερη νοστιμιά που μας ετοίμασες σήμερα!!
    Δεν έχω ματα-ξαναδεί τέτοια πίτα και πολύ θα ήθελα να την δοκιμάσω!
    Φιλιά Κικίτσα, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχα!!!!
      Ελενα δεν εχεις αλλη επιλογη παρα μονο να την φτιαξεις και να την δοκιμασεις!!!!!αχαχα!!!
      χαιρομια που σου αρεσε!!!!
      πολλα φιλιαααα!!!!

      Διαγραφή
  3. Α, εδώ μιλάμε για εξαιρετικό μεζέ!
    Με βάζεις σε μεγάλα "γκάζια" Κική και με βλέπω να "ξεπουπουλιάζω" ή 'ξεφυλλιάζω" την κληματαριά του γείτονα εκεί κατά το σούρουπο :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχαχ!!!!!!σε φανταζομαι Πηνελοπη,σουροπο με μια σακουλα στο χερι και στολη παραλλαγης!!!!
      Ακριβως αυτο ειπα κι γω στη μαμα μου μολις ψηθηκε η αμπελοφυλλοπιτα...."πωπωω μεζεεες!"
      πολλα φιλια σου στελνω!!!

      Διαγραφή
  4. Α χα χα ο μικρός ολα τα λεφτά!
    Δεν την γνωριαζα αυτη την πιτα... ε ναι οταν εχεις καλή παρέα ακόμη και η αγγαρεία σου φανταζει σαν χόμπυ ;)

    Kαλό βράδυ σεφ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ομορφοκοριτσο θα συμφωνησω μαζι σου.....ο μικρος(μουοουου) ειναι ολα τα λεφτα!!!
      να δοκιμασεις τις τηγανιτες....νομιζω οσο και να μην τ πιστευεις θα σου αρεσουν ;)
      kisses!!!!!

      Διαγραφή
  5. Τι πρωτότυπη πίτα που είναι αυτή!
    Πόσο νόστιμη!
    Και πράγματι με γιαούρτι θα ταιριάζει πάρα πολύ! Αφού την έφαγε και το μπουμπουκάκι και ζήτησε και μερίδα για το σχολείο, τι να λέμε εμείς!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οταν μας "κρινουν" τα παιδια ολα τα αλλα ειναι περιττα αχαχα!!! οπως τα μπισκοτα σου Ερμιονη που "ειναι τα καλυτερα μπισκοτα του κοσμου" ε?!!!!!!
      πραγματικα προκειται για μια νοστιμη πιτα και ιδιαιτερως νοστιμες τηγανιτες!!!
      φιλια(..και καλη ξεκουραση!!!)

      Διαγραφή
  6. Πολύ πρωτότυπη ιδέα!! Και είναι τώρα της εποχής τα αμπελόφυλλα.
    Αχ πόσο θα ήθελα να έρθω στα Δραμινά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω Ξανη μου,χαιρομαι που σου αρεσε!!!
      ευχομαι να καταφερετε με τον συζηγο να ερθετε καποια στιγμη στα Δραμινα μας!!!!!
      φιλια πολλα!

      Διαγραφή
  7. Μα τι πρωτότυπη πίτα είναι αυτή, πρώτη φορά την ακούω! ¨Αντε τώρα να βρω αμπελόφυλλα της προκοπής μέσα στην Αθήνα, πρέπει όμως, με έβαλες σε ιδέες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααααα ποσο χαιρομαι που "σε εβαλα σε ιδεες" αμαλια μου!!!!!
      ε αν δεν βρεις φρεσκα παρε βαζακι,βιολογικα κατα προτιμηση....βεβαια δεν ξερω για την πιτα αν θα γινεικαλη αλλα για τις τηγανιτες σιγουρα θα ειναι μια χαρα!!!!
      φιλιααααα!!!

      Διαγραφή
  8. Πολύ πρωτότυπη ιδέα!!!!
    Φαντάζομαι τη γεύση της!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι ειναι αρκετα νοστιμη και ευκολη στην παρασκευη της,
      νομιζω πεπη μου μια δοκιμη θα σε πεισει!!!

      Διαγραφή
  9. Τι πρωτότυπη ιδέα! Και οι δύο συνταγές θα πρέπει να είναι υπέροχες! Να είχα λίγες τηγανίτες!!! Σλουρπ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχ και να μπορουσα να σου στειλω!!! αλλα δεν πειραζει ειναι τοσο ευκολη η διαδικασια που μπορεις να φας τηγανιτες στο τσακ μπαμ!!!! ¨:)))

      Διαγραφή
  10. Εμένα άφησε με εδώ... στους Δραμινούς σου αμπελώνες να αμπελοφιλοσοφώ, να ξεκαλοκαιριάσω, να τραγανοτηγανίζω αμπελοφυλλοπιτες & τηγανίτες!
    Αρκεί νάναι δίπλα κι η κουζίνα σου!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γλυκουλα Ζαμπιαααα μου!!!!! σου στελνω ενα γλυκο φιλι!!!!!τι αλλο θα ηθελα απο το να βλεπω την σεφ ζαμπια να τραγανοτηγανιζει και γω να τραγανοτρωω.....τιποτα αλλο!!!!!κλαψ!!!!

      Διαγραφή
  11. Πρωτότυπη και φοβερή η αμπελοφυλλόπιτα και οι τηγανίτες σου!!! Πολύ νόστιμη πρέπει να έγινε!!!
    Γεια στα χέρια σου Κικίτσα μου και να είσαι σίγουρη ότι θα την τιμήσω!!!!
    Φιλιά βροχερής καλημέρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααα τιμη μου να την τιμησεις κικιτσα μου!!!!
      σε ευχαριστωωωωω!!!!!
      σου στελνω κι γω βροχερη καλημερα αλλα ηλιολουστη διαθεση!!!!!

      Διαγραφή
  12. Πρώτη φορά ακούω τις αμπελοφυλλόπιττα, όπως και όλοι μαλλον μας. Απο περιεργεια, ειναι οικογενειακή συνταγή ή συνηθίζεται στα μέρη σας. Οση ώρα διάβαζα την συνταγή αναρωτιόμουν πως γίνεται το γύρισμα χωρίς να γίνει χαμός στην κουζίνα, αλλά είδα και την επεξήγηση οπότε με κατατόπισες. Θα την δοκιμάσω (ή θα την προωθήσω σε καταλληλο μάγειρα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχ αυτη η "προωθηση" πολυ μου αρεσει,ειναι γνωστη τακτικη μου ;p
      Λοιπον αυτη ειναι αγαπημενη οικογενειακη συνταγη μιας γειτονισσας(την τρωνε μανιωδως),δεν ειναι την εχω δει καπου αλλου,θα ρωτησω λοιπον την κυρια Μελινα απο που κραταει η σκουφια αυτης της συνταγης.
      Ευκολο ειναι το γυρισμα με τη βοηθεια του πιατου, η προωθηση στον καταλληλο μαγειρα κανει την διαδικασια ακομα πιο ευκολη!!!!!

      Διαγραφή
  13. Θα τα φαω αυτα τα χειλακια! Ο αλλος ο πιο μικρος που ειναι; Πηγε για τζοκινγκ; Αντε ρε κικη ελα θεσσαλονικη να μας φτιαξεις καμια πιττα. Αλλα θα μου πεις τι δουλεια εχεις εσυ στην θεσσαλονικη. Big bro.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχ.....ελα ντε , τι δουλεια εχω αραγε!θα ερθω αλλα δεν θα σου φτιαξω πιτα....μπικουτι θα σου φτιαξω!!!ξερεις εσυ!!!!
      ο μικρος ειχε βγει για μπυρες!!!!!

      Διαγραφή
  14. Aμπελοφυλλόπιτα φοβερή, αποθήκευσα στο μυαλό μου όλη την όμορφη συνταγή σου !
    Ελεγα αύριο να τυλίξω φυλλαράκια, ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, Θα φτιάξω την πίτα σου!
    Σε ευχαριστούμε Κική για την διαφορετική συνταγή που μας χάρισες!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μαχη εγω ευχαριστω για τα καλα σου λογια!!!!!
      αχ χαιρομαι παραπολυ που σου αρεσε και που θα την κανεις!!!!!
      πολλααααα φιλια σου στελνω!!!!

      Διαγραφή
  15. Καλημέρα Κική μου!! Και κοίταγα σήμερα τα αμπελόφυλλα του απέναντι και έλεγα τί να κάνω τί να κάνω....η πρωτότυπη συνταγή σου ήρθε πάνω στην ώρα!! Εξαιρετική πρόταση μπράβο Κική μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αθηνουλα σε ευχαριστωωωω!!!!!
      ειδες ημουν μεσα στο μυαλο σου....δηλαδη στα ματια σου,αχαχαχ!!!!!
      μακαρι να την φτιαξεις και να σου αρεσει!!!!!
      πολλα φιλακιααα

      Διαγραφή
  16. Πρώτη φορά βλέπω τέτοια πίτα με αμπελόφυλλα και μάλιστα δείχνει και σχετικά εύκολη!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι κικαειναι πολυ ευκολη και γρηγορη!
      μια δοκιμη αξιζει!!
      πολλα φιλια!!!!

      Διαγραφή
  17. λοζνικ!!!!!! την ειχε φερει η μανα μου απο εκδρομη στις σερρες πριν ποσα χρονια αλλα δν ξεραμε πως φτιαχνεται!! ευχαριστουμε γαι τη συνταγη σιγουρα θα την κανουμε θα χαρει μολις της τη δειξω!!! γεια στα χερια σου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααα ντολμαδακι χαιρομαι τοοοσο πολυ!!
      να δωσεις ενα φιλι στη μαμα σου απο μενα ;P

      Διαγραφή
  18. Μου αρεσει πολυ η γευση απο τα αμπελόφυλλα οπότε άνετα δοκιμάζω τα καλούδια σου!
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ευχαριστω αριαδνη!!!!
      μεγαλη μου χαρα αν δοκιμασεις τις αμπελοφυλλοσυνταγες!!!!
      φιλακιαααα

      Διαγραφή
  19. Έγραψες!! Έχω δικά μου αμπελόφυλλα και δεν έχω φτιάξει τίποτα από τα 2!! Σε ευχαριστούμε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααα λιλια αν εχεις δικα σου αμπελοφυλλα τελεια,φτιαξε και τις δυο συνταγες!!!!!ειναιευκολες και γρηγορες οποτε μια δοκιμη αξιζει τον κοπο!!!!
      φιλια πολλα!!!!1

      Διαγραφή
  20. Κική υπέροχη η αμπελοφυλλοπιτά σου.
    Δεν την ήξερα και ομολογώ πως με ενθουσίασε.

    Και οι οδηγίες σου πολύ καλές, μπράβο !

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ευχαριστω παααααααρα πολυ marion!!!!
      πολλα φιλια σου στελνω!!!!!!

      Διαγραφή

πες τα εξω απο τα δοντια αλλα κρατα και ενα επιπεδο ντε